خورشيدخورشيد، تا این لحظه: 16 سال و 7 ماه و 22 روز سن داره

خورشید

براي تو 56 (مادرانه نوشت)

1391/8/16 14:14
نویسنده : مامان خورشید
619 بازدید
اشتراک گذاری

من اصلا از اين مدل مامان ها نيستم كه احساس كنم خورشيد يه بچه متفاوته و خيلي زيباست يا خيلي باهوشه يا....

هيچوقت هم با كسي مقايسه اش نكردم و دلم هم نمي خواد در آينده شخص ويژه ايي بشه و حاضر نيستم روحيه شادش رو فداي هيچ چيز بكنم.

ديروز با هم رفتيم خريد و بعد رو نيمكت نشستيم تا هم چيزي بخوريم و هم توي يه بعداز ظهر خوب پاييزي با هم گپ بزنيم.

خورشيد شروع كرد و در حاليكه مشت مشت پفيلا مي كرد تو دهنش برام گفت كه آذين از كلاس زبانشون رفته يه كلاس بالاتر و ديگه تو كلاس اونها نيست.

پرسيدم چرا و خورشيد گفت چون باهوشتره و بيشتر از ما ياد مي گيره.

گفتم اين چه حرفيه، هيچكس از هيچ كس ديگه باهوش تر نيست و آذين مدت بيشتري زبان خونده و تلاش بيشتري كرده.

گفت آخه سر كلاس خودمون هم عاليه و تا خانوم يه كلمه جديد مي نويسه آذين زود از روش مي خونه.

گفتم حتما توي خونه بيشتر تمرين مي كنه و سر كلاس هم دقت بيشتري داره و تمركزش روي درس بيشتره و خلاصه قرار شد من و خورشيد هم كمي شبها الفبا كار كنيم و بيشتر زبان بخونه تا ببينه اونهم مثل آذين موفق ميشه و گذشت.

اما من يهويي يه جوري شدم اولين بار بود كه احساس كردم يه نفر از خورشيد موفقتره البته نه اينكه تابحال فكر كنم دخترم تكه ولي اين حس مقايسه رو تا بحال به هيچوجه نداشتم و نمي دونم خلاصه حس خاصي بود و بعد دوباره سعي كردم از اين فكر بيرون بيام.

نوشتم كه ثبت بشه و بعدا خورشيد بخونه و حسش رو بهم بگه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

ستاره زمینی
17 آبان 91 12:02
سلام عزیزم خورشید هم باهوشه و هم سر زبون دار .خدا حافظش باشه . هر کس استعداد یه کاری داره اصلا نمیشه گفت این تیز هوشه یا اون تنبل ... انتشالله همه در تمام مراحل زندگی موفق باشند هم اذین هم خورشیدجون وهم ریحانه جون
مامان تارا و باربد
20 آبان 91 8:38
عاشق صداقت و صمیمیت کودکانه اش هستم که اینجوری حرف می زنه امیدوارم همیشه موفق باشه
مامان سپنتا
21 آبان 91 9:54
من هم با این قضیه که بچه ها رو نباید با هم مقایسه کرد کاملا موافقم...هر کی فقط باید با خودش مقایسه بشه!!!...ماشاالله خورشید جونم که باهوووووش
مامان رادمهر
21 آبان 91 13:29
عزیزم خیلی ماهی ، با احساس و لطیف . خورشید هم معلومه که بچه باهوش و زرنگیه و نباید یه سر سوزن هم نگرانی و استرس داشته باشی . ممکنه شیطونی هاش یکم تمرکزش رو کم کرده باشه ولی باز بعید می دونم خیلی ریز بینههههههههههه
مامان آرشیدا کوچولو
22 آبان 91 10:18
قبون باهوش و شارج تو دختر نمونه که مامی اینقدر هواتو داره زیبا روی کوچولو
مامان نيروانا
22 آبان 91 11:32
منم دلم ريخت،‌ البته منم هيچوقت با كسي مقايسه نكردم نيروانام رو و نميدونم چي بايد بگم. فقط اينو ميدونم كه هر بچه اي براي پدر و مادر خودش خاص و تكه، ديدي كه هميشه اصطلاح مامان خاله سوسكه رو براي خودم به كار ميبرم ( كه قربون دست و پاي بلورين دخترش ميره هميشه) ولي خب فكر كنم تو منطقي ترين جواب و بهترين برخورد رو با خورشيد داشتي وقتي پاي مقايسه رو وسط كشيده. بايد بيشتر بهش فكر كنم ببينم توي اعماق دل خودم چي ميگذره. اميدوارم روزي كه خورشيد اين مطلب رو ميخونه يه لبخند بزنه و از اينكه تو بالاترين قله ها ميدرخشه به خودش و مادر فهيمش افتخار كنه
زهره مامان آریان
22 آبان 91 15:03
مامانی درسا
24 آبان 91 3:17
سلام عزیزم خورشید خانوم زندگیت هم بسیار درک بالایی داره و هم بسیار باهوشه و البته زیبا ...... اما اینکه این جس بهت دست داد خوب طبیعه انسان موفقیتو دوس دارن مخصوصا" که واسه ی قشنگترین و بهترین کس زندگیشون باشه .....
مامان سانای
11 آذر 91 14:05
من هم با نظر شما موافقم هيچكس از هيچ كس ديگه باهوش تر نيست و آذين مدت بيشتري زبان خونده و تلاش بيشتري كرده. بچه های این دور وزمانه همه باهوشن خورشید هم یکی ار اوناست
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به خورشید می باشد